VERKKOKAUPAN TOIMITUSEHDOT
Voimassa 17.3.2020 alkaen.
Yleistä verkkokaupasta
Piian Korumesta (y-tunnus 2742690-9) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen (Ei Ahvenanmaalle).
Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, virheelliseen varastosaldoon, loppuunmyyntiin ja tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden osalta.
Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi tuotteen oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyyden.
Rekisteröityminen
Tilaaminen ei edellytä rekisteröitymistä, rekisteröityminen kuitenkin helpottaa asiointiasi verkkokaupassa.
Rekisteröitymällä verkkokaupan asiakkaaksi tai tekemällä tilauksen Piian Korumesta verkkokaupasta, henkilötiedot kerätään ja tallennetaan asiakasrekisteriimme.
Pyynnöstä poistamme asiakastiedot asiakasrekisteristämme.
Emme luovuta tietoja ulkopuolisille.
Tilaaminen
Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevin hinnoin ja tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa.
Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti.
Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita.
Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksaminen ja maksutavat
Piian Korumesta käyttää Klarna maksupalvelua, jossa käytössä ovat yleisimmät maksutavat kuten verkkopankit, luottokortit, lasku sekä osamaksu.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilatut tuotteet, toimituskulut ja loppusumma.
Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Tarkasta täyttämäsi tiedot huolellisesti, erityisesti puhelinnumero ja sähköpostiosoite, sillä Posti lähettää paketin saapumisilmoituksen vain tekstiviestillä/sähköpostiin.
Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.
Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme.
Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun ja tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.
Toimituskulut ja toimitustavat
Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan.
Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.
Käytämme lähetysten toimittamiseen Postia.
Pyrimme käsittelemään tilaukset mahdollisimman nopeasti.
Kaikki kooltaan pienet lähetykset toimitetaan kirjepostina kotiisi asti.
Laitathan osoitetiedoksi virallisen ja vakituisen osoitteesi. Emme toimita postiennakolla.
Kirje 4,60€ yli 35€ ostokset ilman toimituskuluja
Toimitus pääsääntöisesti 4 arkipäivässä vastaanottajan postilaatikkoon. (Huom. Ei seurantaa)
Max koko 250mm x 353mm x30 mm. (Joskus voi tosin mennä jopa 10 arkipäivää.)
Pikkupaketti (XXS-lähetys) 5,90€ yli 35€ ostokset ilman toimituskuluja
Toimitus vastaanottajan postilaatikkoon. Seurantatunnuksellinen lähetys.
Voit seurata lähetyksen kulkua täältä tai OmaPosti-mobiilisovelluksen kautta.
Max koko 250mm x 353mm x 30mm.
Paketti postiin tai pakettiautomaattiin 6,90€ yli 35€ ostokset ilman toimituskuluja
Nouto postista tai pakettiatomaatilta. Saat viestin kun paketti on noudettavissa automaatista.
Voit seurata paketin kulkua täältä tai OmaPosti-mobiilisovelluksen kautta.
Nouto ilmainen osoitteesta Kukkurantie 18, 45360 Valkeala
Toimitusaika
Toimitusaika on 2-10 arkipäivää. Emme vastaa Postin toiminnasta johtuvista viivästyksistä.
Peruutusoikeus ja palautusehdot
Tilauksen peruutus onnistuu helpoimmin ennen tilauksen lähetystä. Lähetä sähköpostitse viesti tai soita, jossa kerrot peruutettavan tuotteen nimikkeen. Näin vältymme turhilta lähetyskuluilta.
Jos tuote ei vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen 14 päivän kuluessa vastaanottamisesta, mikäli tuote on käyttämätön alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa, jossa sen vastaanotit ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat ovat tallella. Käyttöönotettu tuote on ostopäätös eikä sillä ole palautusoikeutta. Hygienia syistä palautusoikeus ei koske korvakoruja (Kuluttajasuojalaki 6:16 art. 3 ja 4).
Palauttamisesta ja peruuttamisesta tulee kuitenkin aina ilmoittaa etukäteen, joko peruutuslomakkeella, sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@piiankorumesta.fi tai soittamalla numeroon 044 7332215.
Peruutus- tai palautusilmoitukseen sinun tulee merkitä tilauspäivä, tuotenumero ja tuote, nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.
Paketin lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus.
Mikäli emme ole saaneet peruutusilmoitusta noutamatta jätetystä paketista siihen mennessä kun paketti lähtee palautumaan lähettäjälle, veloitamme syntyneet noutamatta jätetyn paketin todelliset palautuskulut maksun palautuksen yhteydessä. Palautuksen ylittäessä 14 päivää veloitamme asiakkaalta kaikki postikulut ja muut tilauksen maksusta aiheutuneet kulut ennen rahojen palautusta.
Pakkaa lähetys huolellisesti.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäistä vastaavassa kunnossa, myyntikelpoinen.
Jos palautettua tuotetta on käytetty, siihen on syntynyt jälkiä, sen ominaisuudet tai toimivuus ovat muuttuneet, asiakas joutuu vastaamaan tavaran arvon alenemisesta.
Myyntikelvottomista tuotteista peritään asiakkaalta 100 % tuotteen hinta.
Ohjeiden vastaisesti palautettua tuotetta ei hyvitetä eikä tuotetta/tuotteita palauteta takaisin asiakkaalle.
Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla
Liitä kopio peruutus- tai palautusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen.
Palautettava tuote pitää olla pakattu alkuperäiseen kuljetuspakkaukseensa tai vastaavalla tavalla.
Verkkokaupasta tilattuja tuotteita voi palauttaa Postin kautta.
Emme ota vastaan palautuksia postiennakolla.
Kuluttajasuojalain etäkaupan 6. luvun (13.6.2014) mukaan verkkokaupalla on oikeus pidättyä rahan palautuksesta, kunnes se on saanut palautetun tuotteen/tuotteet takaisin.
Väärän tai viallisen tuotteen palauttaminen on asiakkaalle ilmaista.
Tarkista saamasi tuotteet heti ne saatuasi, että ne vastaavat tilaustasi.
Jos lähettämämme tuote on väärä tai viallinen, ota heti yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse.
Mikäli tuote on viallinen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme reklamaation käsittelyä varten.
Ethän milloinkaan palauta reklamoitavaa tuotetta ennen kuin olet ollut yhteydessä asiakaspalveluumme ja saanut tiedon kuinka reklamaatio korjataan.
Viallinen tuote vaihdetaan uuteen samanlaiseen tuotteeseen tai virhe korjataan.
Virheellisestä tuotteesta tulee reklamoida kohtuullisessa ajassa.
Emme vastaa virheistä, jotka ovat syntyneet normaalin käyttöajan jälkeen tai tuotetta on käytetty käyttötarkoituksen tai käyttöohjeiden vastaisella tavalla.
Jos haluamaasi (oikeaa) tuotetta ei enää ole varastossa, palautamme tuotetta vastaavan, aiemmin maksamasi suorituksen sinulle takaisin heti, kun väärä/viallinen tuote on palautunut Piian Korumestalle.
Jos alkuperäiseen tilaukseesi ei kuulunut muita tuotteita kuin väärä/viallinen tuote, palautamme myös toimituskulua vastaavan summan.
Palautusosoitteemme:
Piian Korumesta
Kukkurantie 18
45360 Valkeala
Asiakaspalautuksen saatuamme ja käsiteltyämme, hyvitämme sinulle palautustasi vastaavan summan viivytyksettä.
Palautus suoritetaan viimeistään 14 päivän kuluttua asiakaspalautuksen vastaanottamisesta.
Jos olet tehnyt tilauksen laskulla tai osamaksulla, informoimme laskutuspalveluntarjoajaa kun palautus on saapunut.
Säilytä palautuksesta aina palautuskuitti, kunnes palautus on käsitelty onnistuneesti.
Mikäli asiakaspalautus ei löydä perille vastaanottajalle, on kuitti todiste palautuksen tekemisestä, jota vastaan palautus hyvitetään asiakkaalle
Tuotteiden vaihtaminen
Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, palauta alkuperäinen tuote ja tee uusi tilaus uudesta tuotteesta.
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on vioittunut kuljetuksen aikana, on toimituksesta tehtävä välittömästi reklamaatio Postiin ja ole Piian Korumestaan yhteydessä.
Palauta tuote yhdessä tilausvahvistuksen kanssa.
Lisää lomakkeeseen tilinumerosi rahojen palauttamista varten.
Palauta tuote postin kautta halvimmalla tavalla.
Asiakaspalvelu
Autamme sinua tilaukseesi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä:
Sähköpostitse asiakaspalvelu@piiankorumesta.fi
Puhelimitse 044 7332215
Erimielisyydet
Pyrimme sopimaan tilaustasi koskevat mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti sopimalla, joten otathan ensisijassa yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksemme asian.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).